ENG  RUSTimus Online Judge
Online Judge
Задачи
Авторы
Соревнования
О системе
Часто задаваемые вопросы
Новости сайта
Форум
Ссылки
Архив задач
Отправить на проверку
Состояние проверки
Руководство
Регистрация
Исправить данные
Рейтинг авторов
Текущее соревнование
Расписание
Прошедшие соревнования
Правила
вернуться в форум

Обсуждение задачи 1398. Слон и пешка

some hints to ...
Послано Oleg Strekalovsky aka OSt [Vologda SPU] 25 июл 2009 21:03
1.If bishop can eat pawn - he can Win.
2.Use matrix (rows  - digits, columns - letters). Left-top cell has coords (8,a), right-bottom has coords (1,h)
3. Pawn go down (to row "1" ).
3.If you use recursive functions :
1 - goPawn()
2 - goBishop()
Pay attention, that checking (bishop win,pawn win,draw) must be only in special places(goPawn() and/or goBishop() )

Good luck.

Edited by author 25.07.2009 21:04

Edited by author 25.07.2009 21:04
Re: some hints to ...
Послано Alex Tolstov (Vologda STU) 25 июл 2009 21:05
kill yourself by hitting the wall. =)

it's very simple problem, to my mind.